Шеремета Т.П.,
директор Гайворонського районного центру дитячої та юнацької творчості
Дитяча творчість є найвищою формою активності й самостійності особистості,
що спрямована на створення цінностей у різних сферах її життєдіяльності.
Результати такої діяльності мають соціальну значущість і вирізняються новизною
поставлених завдань і шляхів їх вирішення. Як зазначав Гете, дитина може з
усього зробити все. Однак, для цього необхідно створити відповідні умови.
Батьки повинні дбати про залучення дітей до дитячих об’єднань за інтересами,
заохочувати їх до участі в концертах,конкурсах, змаганнях, виставках тощо.
Щоб визначити сфери інтересів і можливостей особистості, необхідно
спостерігати за нею, виявляти її зацікавленість до уподобань, підтримувати та
стимулювати творчість. У статті 31 Конвенції про права дитини йдеться, що
дитина має право на участь у культурному і творчому житті, має право на участь
в іграх, дозвіллєвих заходах, які відповідають її віку, займатися мистецтвом,
тобто на творчий розвиток. Щоб сформувати особистість, треба розвивати в ній
здатність до самостійності, активності, до творчості. Найбільш сприятливі умови
для розвитку дитячої творчості різного напрямку (естетичної, технічної,наукової
та ін.) є у позашкільних навчальних закладах, метою яких є забезпечення потреб
дитини у творчій самореалізації, створення умов для організації змістовного
дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров’я.
Розвиток дитячої творчості - одне із
основних завдань діяльності Гайворонського районного Центру дитячої та юнацької
творчості. Головною метою виховної діяльності позашкільного закладу, це - всебічний
гармонійний розвиток особистості, започатковано особистісний підхід до дитини,
визнано цінність, необхідність
позашкільного виховання. Прагнення до виховання всебічно гармонійно розвиненої
особистості сприяє розкриттю природного таланту дітей.
Центр дитячої та
юнацької творчості проводить навчально – виховну, інформаційно – методичну,
організаційно – масову роботу. Позашкільний навчальний заклад працює за річним
планом роботи, погодженим з відділом освіти районної державної адміністрації,
реалізує основні напрямки своєї діяльності з урахуванням інтересів вихованців,
учнів і слухачів, потреб сім'ї, запитів інших навчальних закладів, молодіжних і
дитячих громадських організацій.
Навчально – виховний
процес здійснюється за типовими навчальними планами і програмами з варіативною
частиною, затвердженими місцевими органами влади. У 2015 році в центрі функціонує 93 групи, де навчається 1889 дітей, що складає 64%.
Гуртки працюють на
базах позашкільного навчального закладу, міських та сільських загальноосвітніх
шкіл:
Форми організації культурно-масової роботи у ЦДЮТ диференційовано відповідно
до віку дітей. У роботі з дітьми молодшого шкільного віку особливого значення
надаємо грі, тому дитяче дозвілля заповнювалося різними цікавими й змістовними
іграми. При цьому виховну діяльність спрямовано на створення в молодого
покоління яскравих вражень і переживань, на розвиток дитячої творчості . Форми організації
культурно-масової роботи з дітьми середнього шкільного віку (4-5-ті та 6-8-ті
класи) вже інші. Вихованцям пропонується прослухати нескладну лекцію,
обговорити прочитану книгу, провести тематичний вечір набудь-яку доступну
тематику тощо. Велика увага приділяється роботі з учнями 4-5-х класів, тому що
саме вони потребують чуйного ставлення, особливого підходу у зв’язку з
особливостями свого віку. Робота зі старшокласниками спрямована на
профорієнтацію, отримання будь-якої допрофесійної підготовки. Крім розвитку творчих
здібностей старшокласників, потрібно організовувати роботу щодо вибору професії:
розповідати про різні професії, допомагати визначитися. Таким чином, через
правильну організацію дозвілля педагоги намагаються підняти культурний рівень
дітей, спрямувати дитячу активність, творчість на опанування “основ наук”,
зміцнення свідомої дисципліни.
Таким чином, позашкільна робота з дітьми проводиться з метою задоволення
культурних інтересів і запитів дітей, розвитку самодіяльності та творчих
здібностей, організації розумного та цікавого дозвілля, а головне, як допомога
школі у вихованні майбутніх громадян держави.
Немає коментарів:
Дописати коментар